Vodič kroz pozicije u digitalnim agencijama

11. siječnja 2019.
U digitalnom marketingu sve je više novih poslova i pozicija, pa ne sumnjamo da je ponekad teško shvatiti o kakvom se poslu radi. U nastavku doznaj što koja pozicija obično predstavlja.

 

Community Manager

Pozicija uz koju se možeš lansirati u digitalne vode zasigurno je ona community menadžera. No, što CM točno radi? Prvo što ti vjerojatno pada na pamet je da piše statuse i objavljuje objave na društvenim mrežama. To je najčešće točno, ali ova je osoba ponajviše zadužena za brigu o online zajednici. Online komunikacija s fanovima na različitim društvenim mrežama nekog brenda čini srž ove pozicije!

Drugim riječima, CM je korisnicima na raspolaganju za sva pitanja vezana uz klijenta u bilo koje doba dana. Pri zaposlenju vrlo vjerojatno možeš očekivati radno vrijeme koje nije samo onih 8 sati u uredu. Bez brige, nitko ne očekuje da imaš odgovor na sva pitanja. Tvoji kolege iz agencije i klijenti spremno će ti na nedoumice odgovarati e-mailom. Ovo je super pozicija za razvoj u različitim smjerovima, budući da te uči kako razvijati nove ideje i planove, ali i pratiti statistike i analizirati podatke.

Content Marketing Manager

Ako misliš da ćeš na ovoj poziciji samo pisati blogove, varaš se. Ovaj posao je znatno složeniji od toga. Oni točno znaju iskoristiti svaku e-mail adresu kako bi se ostvarile konverzije, i to kroz sadržaj. Zvuči impresivno, zar ne? Kako bi bili uspješni u svome poslu moraju osmisliti sadržajnu strategiju, a potom je se i držati. Takva bi strategija potencijalnim kupcima trebala pružiti dodatnu vrijednost u ime brenda. Tako, osim bloga, možeš računati da ćeš na ovoj poziciji raditi na e-mail kampanjama, webinarima, infografikama, landing stranicama, e-bookovima… Ma svemu što čini sadržaj u digitalnom formatu (i šire). No, nemoj pobrkati lončiće. Content Marketing Manager nije isto što i Copywriter, a evo i zašto.

Copywriter

Prodaja u pisanom obliku glavni je zadatak svakog copywritera. Svaka napisana rečenica trebala bi čitatelja potaknuti na kupovinu. Jako je važno da prodajne procese zna i razumije u svako doba dana i noći, pa tome s lakoćom prilagođava ciljeve te vrijednosti brenda. Posao Copywritera često nije na duge staze, nego tek povremeni angažman. Tako se njihov zadatak najčešće odnosi na pisanje dijelova weba, blog članaka, native sadržaja.

Digital Account Executive

Kada uzmeš od svega po malo, dobiješ accounta. Oni razvijaju strategije i najviše komuniciraju s klijentima. Ako agencija nema Project Managera, onda Account preuzima njegove zadatke. To znači da raspodjeljuje zadatke, brine da je sve odrađeno u roku te u dogovorenom budžetu. Kada klijent treba nešto dodatno, ovo je osoba koju će povući za rukav.

PPC Manager

Ako si analitična osoba, a ujedno želiš raditi u marketingu - PPC je pozicija za tebe. Ova se osoba cjenka s Googleom i Facebookom kako bi klik bio što jeftiniji, a kampanja što uspješnija. PPC Manager mora znati kako oglasom doći do ciljane publike, pa svaki dan treba pratiti nove trendove i uspješne primjere u svijetu oglašavanja.

Programer

Među kreativcima je često i osoba bez koje se ne može, a razmišlja na totalno drugačiji način. Programeri u agencijama obično rade web stranice, aplikacije i drže svo tehničko znanje u svome džepu. Usko surađuju s dizajnerom, pa ono što izađe iz tvornice dizajnera, programer pretvara u interaktivni element, primjerice na web stranici.

Dizajner

Gotovo smo sigurni da znaš kako pod dizajnerskom palicom svaki vizual i dizajn iz digitalne agencije izađe tip-top. Dobar dizajner vješto žonglira između onoga što je kreativno i onog što je zapravo ostvarivo. Uz pomoć ovog kreativca, vizualni identitet brenda postaje i ostaje ujednačen.